Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.

Biedrība “Ascendum” īstenos komunikācijas kampaņu par demokrātiju

11.12.2023
Biedrība “Ascendum” īstenos komunikācijas kampaņu par demokrātiju

Biedrība “Ascendum” ar Aktīvo iedzīvotāju fonda (AIF) atbalstu 2024. gada sākumā visā Latvijā īstenos plašu komunikācijas kampaņu par demokrātiju. Tās īstenošanai atklātā projektu konkursā piešķirts EEZ un Norvēģijas grantu finansējums 139 944,28 eiro apmērā.

Kampaņas galvenais mērķis ir veicināt Latvijas iedzīvotāju, jo īpaši, jauniešu, senioru, mazākumtautību pārstāvju un reģionos dzīvojošo iedzīvotāju, izpratni par demokrātiju un cilvēku līdzdalības nozīmi demokrātiskos procesos, sekmējot pozitīvu attieksmi pret demokrātiju un iesaisti tās procesos.

Biedrības “Ascendum” vadītāja Antonija Skopa stāsta, ka kampaņas radošā koncepta pamatā ir atziņa, ka Latvijas sabiedrībā nereti valdošo neapmierinātību var pavērst produktīvākā gultnē, lai tā nepaliktu tikai virtuvēs, dīvānos, bāros, interneta komentāros un vecāku WhatsApp grupu čatos, bet gan tieši otrādi – būtu dzinējspēks, motivācija un degviela konstruktīvākai un sadzirdamākai pilsoniskajai rīcībai. “Ar kampaņu vēlamies gan mainīt attieksmi un novērst būtisku izaicinājumu – cilvēku negatīvo attieksmi pret demokrātijas jēdzienu kā tādu, gan iepazīstināt ar dažādiem pilsoniskās līdzdalības veidiem un parādīt ceļa karti no frustrācijas uz risinājumu,” kampaņas pieeju skaidro tās īstenotāji.

Kampaņas ietvaros plānots veidot televīzijas raidījumu ciklu jeb stāstus par cilvēkiem, kuri ar savu iniciatīvu panākuši reālas, jūtamas pārmaiņas sabiedrībā, izstrādāt informatīvi skaidrojošu materiālu par pilsoniskās līdzdalības iespējām un metodisko materiālu par demokrātiju un pilsoniskās līdzdalības veidiem vidusskolām, kā arī īstenot plašu komunikācijas kampaņu gan nacionālajos un reģionālajos medijos, gan sociālajos tīklos. Kampaņas materiālus plānots izvietot īpašā demokrātijas sadaļā kādā no lielākajiem interneta ziņu portāliem, kā arī izplatīt skolās, cilvēku pulcēšanās vietās ārpus pilsētām un digitālajos vides stendos visā Latvijā, savukārt kampaņas vēstījumus paredzēts popularizēt, sadarbojoties ar viedokļu līderiem, kas zināmi kā koši demokrātiskās aktivitātes piemēri vai demokrātijas vērtību aizstāvji. Īpašā testā ikviens varēs noskaidrot sev piemērotāko demokrātiskās aktivitātes veidu un, iespējams, apjaust, ka kādu no tiem viņš jau praktizē, nemaz neapzinoties, ka arī tā ir demokrātijas izpausme.

Plašāka informācija par kampaņas aktivitātēm un norisi būs pieejama biedrības “Ascendum” mājaslapā un sociālajos tīklos.

***

AIF projektu konkursā komunikācijas kampaņas īstenošanai par demokrātiju tika saņemti 10 projektu pieteikumi, kuru atlasi veica projektu vērtēšanas eksperti, projektu atlases komisija un AIF padome. Papildu ekspertīzi komunikācijas jautājumos nodrošināja atklātā procedūrā izraudzīts komunikācijas jomas eksperts Raimonds Platacis, kuram ir vairāk nekā 15 gadu ilga profesionālā pieredze mārketinga un komunikācijas jomā, kā arī plaša pieredze nacionāla un starptautiska līmeņa komunikācijas kampaņu īstenošanā.

Notikumi

i

Piesakies jaunumiem!

Nepalaid garām aktualitātes un saņem noderīgu informāciju savā e-pastā.