Izsludināts projektu konkurss komunikācijas kampaņas īstenošanai par demokrātiju
Lai veicinātu Latvijas iedzīvotāju izpratni par demokrātiju un sekmētu iesaisti tās procesos, Aktīvo iedzīvotāju fonds (AIF) izsludinājis atklātu projektu konkursu komunikācijas kampaņas īstenošanai par demokrātiju. Projektu iesniegšanas termiņš ir šī gada 24. oktobris pl. 14.00, bet informatīvais seminārs par konkursu notiks 7. septembrī.
Analizējot sabiedrības pilsoniskās līdzdalības rādītājus Latvijā, vēl joprojām vērojama kritiski zema iedzīvotāju uzticība valstij, kā arī salīdzinoši vāja pilsoniskā kompetence, tai skaitā, zema informētība, politiskā un pilsoniskā interese, kritiskās domāšanas un pilsonisko prasmju trūkums. Diemžēl šāda vide ne tikai rada pozitīvus apstākļus populisma attīstībai un var veicināt radikālu viedokļu izpausmi, bet arī kavē valsts attīstību kopumā – tā konkursa aktualitāti un nepieciešamību raksturo Aktīvo iedzīvotāju fonda padomes priekšsēdētāja Kristīne Zonberga.
Projektu konkursa mērķis ir, finansējot komunikācijas kampaņu, veicināt Latvijas iedzīvotāju izpratni par demokrātiju un cilvēku līdzdalības nozīmi demokrātiskos procesos, kā arī sekmēt pozitīvu attieksmi pret demokrātiju un iesaisti tās procesos. Vienlaikus kampaņai jāpalīdz sasniegt arī vismaz viens no AIF programmas “Demokrātijas kultūra” rezultātiem:
- pieaudzis tādu iedzīvotāju skaits, kuri iesaistās lēmumu pieņemšanas procesos;
- pieaudzis tādu iedzīvotāju īpatsvars, kuri iesaistās pilsoniskajās aktivitātēs;
- pieaudzis tādu iedzīvotāju īpatsvars, kuri tic personīgajai spējai ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesus.
Konkursā tiks atbalstīts viens projekts ar finansējumu no 100 000 – 140 000 eiro, līdzfinansējums nav nepieciešams. Kampaņa jāīsteno 2024. gadā no janvāra līdz aprīļa beigām. Projekta pieteikums jāiesniedz AIF projektu tiešsaistes sistēmā projekti.activecitizensfund.lv, un tas jāaizpilda latviešu valodā.
Kampaņa jāplāno, ievērojot šādus nosacījumus (pilns nosacījumu saraksts atrodams konkursa nolikuma 2.3. nodaļā):
- kampaņa jāīsteno visā Latvijas teritorijā, t.sk. attālos lauku reģionos;
- kampaņai jābūt vērstai uz iespējami plašas Latvijas sabiedrības sasniegšanu (atsevišķi kampaņas elementi var būt vērsti uz specifiskām mērķa grupām);
- kampaņā jāizmanto integrētas komunikācijas taktikas un kanāli, kas ir specifiski piemēroti izvēlēto mērķa grupu sasniegšanai, tostarp sadarbību ar nacionāla, reģionāla un vietēja līmeņa masu medijiem;
- kampaņa jāfokusē uz plaša mēroga komunikāciju, mazāk uz pasākumu īstenošanu;
- kampaņai, cita starpā, ar piemēriem, jāparāda līdzdalības dažādās formas un iesaistes metodes, un tā nevar būt fokusēta kādā specifiskā tematiskajā jomā vai vērsta tikai uz kādu konkrētu līdzdalības veidu.
Spēcīgu pilsonisko sabiedrību raksturo ne tikai dalība vēlēšanās, bet arī aktīva iesaiste citos procesos starp vēlēšanām. Līdzdalības formas un līmeņi ir ļoti daudzveidīgi – sākot no dalības skolēnu parlamentā vai daudzdzīvokļu mājas pārvaldē līdz dalībai apkaimes biedrībās vai valsts un pašvaldību konsultatīvajās padomēs un darba grupās. Mēs sagaidām, ka ar šo kampaņu cilvēkiem saprotamā un vienkāršā valodā, tostarp caur konkrētiem līdzdalības piemēriem, tiks izskaidrota demokrātijas vērtība un iespējas, ļaujot tai noticēt un izprast “demokrātiju darbībā” – par kampaņas ieceri stāsta AIF vadītājs Ansis Bērziņš.
Nosacījumi projektu iesniedzējiem
Konkursā projektu iesniegt var jebkura Latvijā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas atbilst visiem konkursā izvirzītajiem nosacījumiem:
- ir neatkarīgas no publiskās pārvaldes, politiskām partijām, komerciālām organizācijām un to ietekmes (t.sk. biedru vidū un pārvaldes institūcijās pēc īpatsvara vai darbības ietekmes uzskaitīto organizāciju vai to oficiālo pārstāvju ir mazākumā);
- pēc savas būtības/rakstura/darbības nevar tikt pielīdzinātas politiskai partijai, reliģiskai organizācijai, arodbiedrībai, darba devēju organizācijai, uzņēmumam vai kooperatīvai sabiedrībai;
- neīsteno savu biedru vai dibinātāju profesionālās, komerciālās vai tiešās ekonomiskās intereses un tās biedriem/dibinātājiem nav komerciālas ieinteresētības organizācijas darba rezultātā.
Šajā konkursā nebūs spēkā ierobežojums par 138 000 eiro kopējo saņemto AIF atbalstu. Tātad konkursā varēs piedalīties arī tās organizācijas, kas jau saņēmušas AIF atbalstu citu projektu īstenošanai.
Partneru iesaiste nav obligāta, taču projekta īstenošanā jāpiesaista komunikācijas kampaņas mērogam un specifikai atbilstoši komunikācijas jomas speciālisti.
Atbalsts projektu iesniedzējiem
- Informatīvais seminārs par konkursu notiks 2023. gada 7. septembrī pl. 14.00-17.00 ZOOM platformā. Pieteikšanās līdz 6. septembrim, aizpildot pieteikuma anketu: https://forms.gle/n394zaTWyoMC3JN97
- Konsultācijas par konkursu un projektu sagatavošanu sniedz AIF konsultanti: Rasa Lazdiņa (Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., telefons: 25176456), Oskars Zuģickis (Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., telefons: 26565858)
Konkursa nolikums un pielikumi
- Konkursa nolikums LV EN RU
- 1.pielikums “Tiešās attiecināmās izmaksas” LV EN RU
- 2.pielikums “Projekta iesniedzēja apliecinājums” LV
- 3.pielikums “Partnera organizācijas apliecinājums latviešu valodā” LV
- 4.pielikums “Partnera organizācijas apliecinājums angļu valodā” EN
- 5.pielikums “Pašpārbaudei – obligāti izpildāmie nosacījumi projekta iesniegšanai” LV EN RU
- Veidlapas paraugs LV