Šīs tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošanai un pielāgošanai lietotāju vajadzībām tiek lietotas sīkdatnes - tai skaitā arī trešo pušu sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai.

Radošo darbu konkursā skolēni no visas Latvijas pauž atbalstu iekļaujošai izglītībai

15.05.2023 | Demokrātijas kultūra
Projekts: Es un Tu, Mēs
Radošo darbu konkursā skolēni no visas Latvijas pauž atbalstu iekļaujošai izglītībai

Projekta ietvaros šopavasar uzsākta kampaņa “Atvērti un draudzīgi visiem bērniem”, kā mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību un izglītot par bērniem ar kustību traucējumiem, parādot dialoga iespējamību. Kampaņa norisinās tiešsaistē (vietnē www.atbalstacelvedis.lv, sadaļā “Es sabiedrībā”), kur gan publicēti skolu radošo darbu konkursā iesniegtie darbi, gan izvietota foto izstāde ar stāstiem par ģimenēm, kurās aug bērni ar kustību traucējumiem.

Bērnu slimnīcas fonds izsludināja skolēnu radošo darbu konkursu martā, un tajā tika aicinātas piedalīties 1.-5. klases no jebkuras Latvijas skolas. Viņu uzdevums bija sagatavot radošo darbu – zīmējumu, video vai fotogrāfiju, kas atspoguļo klases viedokli par bērna ar kustību traucējumiem iekļaušanu skolas vidē. Konkursa darbi tika apkopoti līdz maija sākumam. Konkursā piedalījās kopumā 15 klases no 12 skolām dažādos Latvijas reģionos, tostarp Naujenes, Durbes, Kalvenes, Skaistkalnes un Siguldas.

Lielākā daļa konkursa dalībnieku radoši izpaudušies krāsainos zīmējumos, atainojot bērnus ar kustību traucējumiem skolas vidē un papildinot zīmējumus ar kādu stāstu vai saukli. “Mēs esam dažādi, visi gribam būt veseli, skaisti, spēcīgi un gudri. Bet… Starp mums ir cilvēki ar kustību ierobežojumiem. Dzīve ir jāpavada ratiņkrēslā. Viņi nav sliktāki kā pārējie. Nesmejies par citu cilvēku trūkumiem! Atbalsti un palīdzi! Mēs esam draudzīga klase. Nāc mūsu pulkā! Tev sniegsim atbalstu un palīdzību – mācībās un brīvajā laikā!” savā iesūtītajā zīmējumā vēsta Augšdaugavas novada Naujenes pamatskolas 3. klases skolēni. “Esi gaidīts mūsu skolā!” – piebalso arī skolasbiedri no 2. klases.

Savukārt Rīgas Strazdumuižas vidusskolas 2. klases skolēni, kuriem ir redzes traucējumi, kopā ar skolotājiem sarakstījuši dzejoli, kas atveidots arī braila rakstā: “Cik labi, ka esam kopā! Tu vari būt acis, es ausis. Tu vari būt kājas, es rokas. Tu esi mans draugs, bet es esmu tavs. Ik katru brīdi kopā, ik katru mirkli – roku rokā. Sajust ar siltu sirdi un dzīvot, un būt roku rokā! Mēs esam un būsim KOPĀ!”

Divas klases konkursā iesūtījušas arī video. Privātās Montessori sākumskolas 2. klases skolēni stāsta, kā varētu palīdzēt un pielāgot skolas vidi, lai pieņemtu savā pulkā arī klasesbiedrus ar kustību ierobežojumiem. Savukārt Ķekavas vidusskolas 3.c klase apkopojusi savus zīmējumus video kolāžā, kas vēsta: “Mūsos katrā dārgums mīt – jāmāk tikai saskatīt!”

Skolēnu radošo darbu konkursu un sabiedrības līdzdalības veicināšanas projektu kopumā īpaši augstu vērtē ģimenes, kuras audzina bērnus ar kustību traucējumim – viņi atzīst, ka ikdienā būtisks ir ne vien valsts atbalsts, bet arī līdzcilvēku attieksme. “Izglītības uzsākšanas posms katrā ģimenē, kurā aug bērni ar invaliditāti, ir satraukumu un izaicinājumu pilns – sākot ar vides pieejamību un beidzot ar cilvēcīgo attieksmi. Ar šiem projektiem, izglītojot sabiedrību, mēs varam atvieglot šo posmu ģimenēm, jo tad gan izglītības iestādes, gan līdzcilvēki mazāk baidās no dažādā un labprāt iesaistās atbalsta sniegšanā. Paldies katram, kuram tas rūp, un katram, kurš iesaistās,” pateicību pauž Laura Veismane, mamma dēlam ar kustību traucējumiem.

Lai aplūkotu skolu iesūtītos darbus, spied ŠEIT!

Avots: www.bsf.lv

Notikumi

i

Piesakies jaunumiem!

Nepalaid garām aktualitātes un saņem noderīgu informāciju savā e-pastā.